duminică, 17 martie 2013

Sighisoara, the place to be


         Ei, da... am vizitat si Sighisoara. Nu in timpul festivalului, ca nu as fi putut lua pulsul orasului atunci, ci in 2 zile banale de duminica si luni, in luna februarie. Si mi-a placut ce am gasit. Si m-as mai intoarce, evident, la festival, sa vad cum se transforma micul oras.
       




        Toata latura medievala a orasului graviteaza in jurul Cetatii Sighisoara, construita de sasi, datand din sec al XIII lea si alcatuita din stradute stramte, cladiri care parca poarta timpul la bratul lor si turnuri mai mari sau mai mici, denumite dupa meseriile existente atunci: Turnul Zidarilor si Dulgherilor, Turnul Tabacarilor, Turnul Cositorarilor cu Galeria puscasilor, Turnul Aurarilor, Turnul Franghierilor, Turnul Macelarilor, Turnul Cojocarilor sau al Blanarilor, Turnul Tesatorilor, Turnul Croitorilor, Turnul Cizmarilor, Turnul Lacatusilor, Turnul Dogarilor, Turnul Barbierilor, Turnul Fierarilor, plus Turnul cu Ceas. In total, 15 turnuri de aparare si 5 bastioane de artiliere.






             Viata de duminica a orasului este una foarte linistita, pentru cineva 'aterizat' dintr-un oras ca Bucurestiul. Putini oameni pe strazi, si mai putine magazine deschise, cu exceptia celor care comercializeaza suveniruri. Totusi, oricat de linistit ar fi orasul, am asistat la un jaf in direct :) Cu tot tacamul: victima, hot, politie, luat declaratii etc


                 

              Turnul cu Ceas este unul din cele mai expresive monumente de arhitectura militara din Transilvania. El a fost initial, un simplu turn de poarta cu maximum doua niveluri, si a devenit mai tarziu, Turnul cel mare al portii din fata. Turnul cu Ceas masoara 64 m inaltime si numara 6 nivele (110 trepte)




          De la ultimul nivel al Turnului cu Ceas.





           La ultimul nivel al Turnului cu Ceas se poate admira orasul la 360 grade si exista marcate distantele catre diferite orase ale lumii. Eu m-am simtit foarte aproape de New York, ne desparteau doar 7431 km :)




        

            Scara acoperita are 175 de trepte si merge catre Biserica din Deal, dar si catre o scoala.. In forma actuala este o constructie cu fundatie de piatra, pereti de lemn si acoperis de sindrila. Scara acoperita sau Scara scolarilor; cu 300 de trepte a fost construita in anul 1662. A fost acoperita pentru protejarea copiilor, care urmau aceasta cale spre scoala.






        Scoala la care se poate ajunge parcurgand Scara Acoperita.





         Cam asa arata Cetatea noaptea...need I say more?

          Viata de noapte in Sighisoara este redusa spre inexistenta, daca nu punem la socoteala cele cateva (pe bune) cafenele/restaurante deschise. Eu am incercat si mi-au placut cicolata calda si ceaiul foarte inspirat servit la Aristocrat, exact in centrul vechi al orasului.  De mancat se mananca bine in jurul cetatii, lume buna, senina si servire pe masura.

          Cazare? Noi am ales un loc special, o pensiune care se afla pe dealul vis a vis de cetate, noaptea panorama este de vis. Se numeste Bella Vista Sighisoara si mai bine intrebati localnicii cum ajungeti din oras la pensiune, este singura din zona si toata lumea stie de existenta ei. Nu va bazati pe Gps asa cum am facut noi, ne-am trezit suspendati pe o straduta cu sens unic, in panta abrupta, lata cat o jumatate de banda de drum national. Gresisem drumul, asa ca a trebuit sa intoarcem. Cum sa intorci cand in stanga e rapa, iar in dreapta sunt garduri? Nu intorci, dai cu spatele. Cam 1 km. Am zis ca totul se petrecea intr-o mare panta? Cu gropi (aka cratere, in lumea civilizata), muuuulte gropi.... o experienta pe care n-o voi uita prea curand :)


Pensiunea e ok, 3 stele, curata, personalul (este o afacere de familie) este primitor. Isi merita stelele :)

Cu ce te intorci din Sighisoara? Cu poze, multe poze. Si magneti de frigider :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu