duminică, 17 martie 2013

Periuta de dinti a copilului


            Stiai ca prima 'periuta de dinti' dateaza de acum 5000 de ani?   Pe atunci se foloseau nişte beţişoare ascuţite la capete pentru eliminarea resturilor alimentare. În decursul timpului, instrumentele utilizate pentru curăţarea dinţilor  au devenit din ce în ce  mai apropiate de periuţa de dinţi pe care o utilizăm astăzi. In urmă cu câteva secole periuţele de dinţi erau fabricate din mânere de lemn sau fildeş iar perii acestora erau naturali, provenind de la animale.

          Acum ca am trecut in revista (sumar, e adevarat) istoria periutei de dinti, sa vedem cum o alegem pe cea potrivita pentru copil. Noi am debutat intr-ale igienei orale  pe la 9 luni, cand il spalam pe Stefan cu degetul (foarte bine dezinfectat inainte) pe cei 8 dintisori. Apoi, dupa un an am incercat cu degetarul de la Nenedent, dar nu a durat mult, pentru ca nu mi s-a parut practic. Ne-am intors la degetul mamei :)

         Inainte de 2 ani m-am hotarat sa-i achizitionez o periuta adecvata varstei lui si am inceput sa caut informatii. Sa fie cu par natural, m-am gandit! Sa aiba manerul de lemn, cum sa-l chinui pe copil cu plastic? Sa fie cat mai aproape de natura, gama organic etc...

       Si am ajuns la periuta de dinti fara nylon, confectionata din lemn si par natural de porc. Lemnul este finisat si tratat cu uleiuri din plante si rasini naturale. Parul folosit pentru periaj este par natural de porc, sterilizat pentru a putea fi folosit de copii.



                        Sursa foto

         Avantajele sunt :
 - spre deosebire de periutele din plastic, periutele naturale sunt biodegradabile, deci prietenoase cu mediul inconjurator.
- spaţiile dintre mănunchiurile de filamente ale capului periutei sunt reduse, asigura o curatare foarte buna;
- sunt disponibile pe marimi, trebui sa va interesati ce numar e potrivit varstei copilului. 

         Dezavantajele sunt urmatoarele:
- periuţele de dinţi cu mănunchiuri de filamente de lungimi diferite şi cu filamente intercalate sunt superioare ca putere de curăţare faţă de cele simple şi cu suprafaţa plată. Perii acestei periute sunt egali.
-fiind executata din păr natural, periuta este foarte dura, inainte de fiecare utilizare trebui tinuta sub jet de apa calda pentru a se mai 'inmuia'. Noi nu aveam atata rabdare sa asteptam cat ar fi trebuit pentru ca perii periutei sa se inmoaie total, plus ca mi se parea intotdeaua ca pana terminam periajul, perii erau la fel de tari ca la inceput.
 - fiind atat de duri perii, nu se asigură protecţia ţesutului gingival

         Punand in balanta avantaje/dezavantaje, noi vom opta acum pentru o periuta cu perii mai moi (probabil cu maner de plastic, caci sunt singurele cu peri moi pe care le-am gasit in comert), caci aceasta nu ne-a convins, oricat am fi tinut-o sub apa, ca poate fi delicata cu dintii unui copil de 2 ani. Vom incerca si aceasta varianta si apoi vom da un verdict :)

        Nu uita, durata de viaţă a unei periuţe de dinţi este de 2-4 luni şi că aceasta trebuie înlocuită ori de câte ori filamentele rămân îndoite, se rup sau se decolorează.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu