duminică, 31 martie 2013

Liceeni la cafenea



         Ce se intampla intr-o cafenea aflata in imediata apropiere a unui liceu? Am aflat eu zilele trecute, cand am mers cu o prietena in zona Piata Amzei, la o cafenea.
         Absolut toata lumea prezenta acolo fuma. Nu am nimic impotriva adultilor care fumeaza, imi sunt total indiferenti, fiecare este responsabil de felul in care isi mentine sanatatea.
        Dar, atunci cand intr-o incinta se inalta nori negri de fum si 98% dintre cei prezenti sunt liceeni, lucrurile nu mi se par imbucuratoare.
        La fel cum nu mi s-a parut imbucurator nici faptul ca, in unele cazuri, tigarea aprinsa trecea de la fata la baiat(care nu erau un cuplu) si apoi, pana sa se stinga, mai ajungea la un alt baiat. Asta in situatia in care cei care imparteau tigara aveau smartphone-uri, deci nu se punea problema ca nu si-ar fi permis un pachet de tigari. Atunci, care sa fie motivul pentru care faceau 'posta' tigarea? Nu stiu...

        Existau mese la care practic era un concurs de fumat, tigarile se aprindeau pe banda rulanta, scrumierele erau umplute pana la refuz. Probabil ca sa se recupereze timpul petrecut pe acasa, in compania parintilor, cand nu se putea 'desfasura' in voie aceasta placere vinovata.
      
                                                           Sursa foto

        
              Ma gandesc cu teama la momentul in care acesti adolescenti vor ajunge parinti. Imi doresc din tot sufletul sa ii vad avand copii sanatosi, dar gandul imi zboara la situatia in care omenirea se afla in prezent: poluare, alimentatie defectuoasa, apa contaminata, stress. La toate astea se vor adauga genele viitorilor parinti, adolescentii de acum, fumatori inraiti, carora li se pare ca devin instantaneu mai importanti si adulti daca tin o tigara intre degete. Viitorii lor copii nu au nici o vina, totusi vor plati pentru excesele adolescentilor de acum. Cum?  Cu sanatatea lor.
       
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu