joi, 4 iulie 2013

Perle BAC 2013




         Chiar mi-as dori ca unele dintre ele sa fie ”inventate”. Din pacate, sunt adevarate, copiii acestei generatii gandesc, scriu si respira conform perlelor de mai jos.

           “Pe langa modelul meu in viata eu am si modele in viata, care sunt animatoare, cu care ma inteleg bine, cu unele merg chiar la strand, cand nu sunt obosite noaptea dupa dans. Au o viata buna, deci asa vreau sa ajung si eu”.     Da, e de admirat o animatoare care nu este obosita dupa program. Se poate duce linistita si odihnita dimineata la facultate, la cursuri. Isi poate lua examenele cu brio, venita direct din club, eventual in hainele de show, facand economie la bani.

             „O duci bine in viata daca esti smecher, cu masina tunata, gagica cool, ti se apleaca lumea la picioare. Sau poti fi afacerist ca Gigi Becali, sa fi toata ziua pe la televizor, sa arunci cu bani la saraci. Asta vad eu model, ca baiat de baiat ce sunt. Nu mi-am schimbat parerea nici dupa ce l-au arestat pe Becali, dupa trei ani scapa. Ramane in istorie“.   Toata lumea la picioarele lui! Ca el este baiat de baiat si este numai o problema de timp pana va deveni barbat de barbat, ca Becali. Nici perspectiva inchisorii nu pare atat de infricosatoare, dupa 3 ani iese si va putea scrie istorie.

             „Multa lume critica pe Zavoranca, Daniela Crudu, dar ele sunt cap de afis in show biz, prin toate revistele, le urmaresc fotografii in cluburi, pe strada, apar seara la televizor. Pentru mine ele au reusit in viata. Numele lor apare pe internet de mii de ori. Altfel, nu te stie nimeni, in afara de cartierul tau. E bine sa ai un model de urmat, te inspira in ce faci“.   Acelea dintre voi, cunoscute numai pe plan local, va anunt ca viata nu a fost darnica cu voi. Pai, sa fii cunoscut doar in cartier este de-a dreptul „lame„. Puteti la fel de bine sa nu mai iesiti deloc din casa, daca va invartiti numai in jurul blocului.  :)

                  “Atunci omul este fericit, cand dragostea-i ajunge pan-in fund”.   Nici nu vreau sa inteleg ce a vrut sa spuna...

                 “Rolul cratimei este de a ajuta, a usura deplasarea, mersul pe jos…” Ma gandesc ca o cratima ne-ar prinde bine la batranete tuturor...

                 “Nu putem avea imagini poetice, pentru ca textul nu e cu fotografii”.   Pentru ca nu se inventase Cannon-ul pe vremea aia, altfel care sa fie  motivul?

                 Unul dintre subiecte a constat in argumentarea importantei unui Jurnal in viata unui adolescent, iar doua dintre raspunsuri au fost de-a dreptul savuroase:
               “Jurnalul e mai putin bun cand la 16 ani mama gaseste scrise lucruri personale, ca am luat bataie s-au de ce fete imi place”.   Trecem peste acel ”s-au” care nu-si gaseste locul in cartea de gramatica si ne oprim la faptul ca, mi-as fi dorit o clasificare clara a prioritatilor, care e - mai putin bun-? Sa stie mama de ce fete iti place, sau sa stie ca iei bataie (sper ca nu de la fetele pe care le placi, asta ar fi chiar tragic)...

              “Un jurnal e bine sa ai ca sa vezi cat de prost erai in trecut si cate fete ti-au mancat bani”.  Aici comentariile m-au parasit, omul ma frapeaza prin realism si franchete. Daca esti prost, fetele iti mananca banii, daca esti destept, le mananci tu banii lor. Punct.


                 Si, cireasa de pe tort, un apel umanitar din partea unui „amarat„ candidat la o nota de 5:
               “Va rog eu sa-mi datzi cinci, am probleme acasa nici nu vretzi sa shtitzi. Facetzimi un bine sint amarat”.        Ce sa te impresioneze mai intai? Problemele de acasa ale amaratului sau lipsa lui de la orele de romana de-a lungul timpului?  Totusi, se vede treaba ca este familiarizat cu scrierea uzitata atat de des acum pe retele de socializare, incat prefera folosirea lui -tz- in loc de -ț-, -sh- in loc de -ș-. Eu zic ca nu e un caz pierdut, vad luminita de la capatul tunelului :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu