joi, 23 august 2012

Sa tii lumea...in mana stanga

          In august a fost (pe 13, mai precis)  Ziua Internationala a Stangacilor. Ziua de 13 mi se pare tocmai potrivita pentru a celebra stangacii. Ei nu tin cont de reguli, deci de ce ar tine cont de superstitii? 7-10% din populatia Terrei o reprezinta stangacii.
        
         Mi-as fi dorit sa fiu stangace. Sa faci totul altfel decat restul lumii suna destul de interesant,nu? Desigur, nu au ei cel mai citet scris si, urmarindu-i, ai zice ca fac totul pe dos, dar sunt tare interesant de urmarit. In copilarie am avut un prieten stangaci. Il urmaream incercand sa realizeze barci din hartie si as fi putut sa jur ca pana la final va face ceva ce va semana cel mult cu o familie de miriapozi...insa, ce sa vezi? La final se ivea barca cu pricina si eu, plina de ciuda, ii ziceam: "Mdah, dar mai are pana sa semene cu (vaporul) Speranta." (Toate panzele sus).
     
            De-a lungul istoriei, aceasta particularitate a fost interpretata in diferite feluri, adesea contradictorii: ca semn al diavolului, ca boala nevrotica sau simt rebel, dar si ca semn al creativitatii, inzestrarii cu talent plastic sau muzical.

          Cercetarile au aratat ca mamele care nasc la 40 de ani au sanse de 128 de ori mai mari sa aiba copii stangaci, decat cele care nasc la 20 de ani. Intre paranteze fiind spus, eu am nascut la 29 de ani si baietelul meu este stangaci.

          Adesea inclinatia de a folosi mana stanga se mosteneste. Exemplul cel mai elocvent este cel din familia regala britanica. Tot intre paranteze fiind spus, nimeni in familia mea nu este stangaci, dar baietelul meu este :)
    
  • Cei mai mulţi stângaci desenează figuri orientate spre dreapta.
  • La gemeni există o tendinţă crescută ca unul să fie stângaci.
  • Stângacii îşi adaptează mult mai uşor vederea sub apă.
  • Stângacii excelează în tenis, baseball şi înot.
  • Din ultimii 7 preşedinţi SUA patru au fost stângaci inclusiv ultimul, Barack Obama.
           
        Printre stângacii celebri se numără Oprah Winfrey, Bill Gates, Fidel Castro, Barack Obama, Albert Einstein, Isaac Newton, Charles Darwin, Benjamin Franklin, Paul McCartney, Henry Ford, Charlie Chaplin, Mozart, Beethoven, Nietzsche, Mark Twain.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu